Nu, Honung!

Nu ska jag berätta för er varför jag älskar mina Systergudinnor så mycket!

Hera: Har jag känt i en herrans massa år. Vi har upplevt både skratt och tårar ihop.

Under flera långa år var vi separerade från varandra för att hon följde linjen i sin hand och sitt hjärta och flyttade till Holland och gifte sig och bytte till ett efternamn omöjligt att komma ihåg och ännu mindre stava till. Hon är en kvinna som säger: "Du har inga dåliga egenskaper".

Hon har nära till skratt, hon har en varm humor, hon sjunger hela tiden och gör det bra och hon är en supermamma! Hon behöver inte läsa en handbok för att bli en Gudinna. Hon har alltid varit en. Kanske sätter hon sig ner och gråter en skvätt när saker kör ihop sig - men sen tar hon tag i det. Hon har action i blodet.

Och hon plockar fram det allra bästa i mig. Hon fixar mitt hår. Och hon ger mig generöst av sin visdom när jag verkligen behöver det.

M från nu:  Gudinnan som bestämde sig för att sluta vara feg och plockade bort mig från tristess i mörkaste November. Hon som berättar för mig att jag är underbar och fantastisk. Hon som introducerade mig för Gudinneboken. Hon som lät mig campa på sin soffa när jag var ett vrak - innan jag började min Gudinneutbildning. Hon boostar mitt ego. Hon ger mig energi.

Hon inspirerar och utmanar mig. Och hon får mig att kläcka strålande idéer. Hon är en av de smartaste, varmaste och mest generösa människor jag känner. Hon strålar.

Hon är stark, men vågar vara svag. Hon är lugn när andra drabbas av panik. Och hon tar tag i saker hon tycker att det är värt att ta tag i. Hon väljer sina vägar och de är alltid, på något underligt sätt rätt.

Freja: Hon som kommer och hämtar en när man står på en tågstation i Upplands Väsby och gråter ögonen ur sig. Hon som ser till att jag tar hand om mig.

Hon vars hem också alltid står öppet när man behöver, precis som de två här ovanför. Hon som delar med sig av sina problem och sina glädjeämnen i tillvaron. Hon som alltid har ett öra till låns... Åååååh, jag är så glad att jag hittade henne igen!

Hon ger komplimanger från hjärtat. Hon brukar ge mig komplimanger för mitt hår, som Hera fixat.

Dessa tre är de som hittills kommit med inlägg i den här bloggen.

Alla är välkomna! Please...

Mina brudar och systergudinnor - Ni är alla underbara människor och jag vet inte om jag klarar en dag utan någon av er. Ok, jag klarar mig eftersom jag är en Gudinna, men det skulle bli så mycket tråkigare!

Puss & Kram Alla!

/Honung

Kommentarer
Postat av: M från nu

Jag ryser från hårtopparna till tårna. Jag kommer leva på de vackra orden läääääänge. Tack Honung!!! Du är underbar. Jag skall börja varje dag med att läsa här. Det garanterar att jag går ut i världen med ett stort leende och gör både mitt och andras liv till en fantastisk resa.

2009-03-26 @ 08:27:06
Postat av: Hera

Idag grät jag faktiskt på jobbet för det körde ihop sig rejält. Jag tror jag har gråtit på något jobb 1 gång tidigare i hela mitt liv!!!



SEN så tog jag tag i det. Ställde en viss person mot väggen med meddelandet: underskatta inte mig.



Så sant så sant som du skrev om mig! Tack!

2009-03-26 @ 19:19:55
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

heej :)

allt bra idag?

Kram

2009-03-26 @ 19:33:37
URL: http://lemondream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0