Hera om Karma

Jag är en gudinna. Det är därför jag är med här! Karma tror jag starkt på: what goes around comes around brukar man säga när någon gjort något elakt mot någon. Det tror jag på. Men det jag framför allt praktiserar och är övertygad om är att "goda gärningar" skapar god karma, och det sätter hela universum i en positiv spiral. Idag åkte jag till mamma efter jobbet för att låna hennes våffeljärn. (Har du ätit våfflor idag???) Bråttom ut ur porten, våffeljärnet i en kasse, långa steg mot bilen. BOM! Slår portdörren igen bakom mig. Möter jag en gaaaaammmmmaaaallll dam, med käpp i en handen och matkasse i andra... Jag tittade på henne och sa: Nej, nu får jag dåligt samvete. "Det behöver du inte få" säger tanten... Jag gick tillbaka till porten och låste upp åt henne och höll upp dörren. Hon tittade på mig och såg så nöjd ut och tackade. Jag rättade till glorian och flög bort till min bil. Gör ni "goda gärningar"? Undviker ni att göra "elaka saker"? Undviker ni att t.ex. tala illa om andra?

Kommentarer
Postat av: Honung

Jag försöker göra en god gärning om dagen - eller åtminstone ge någon en ärligt menad komplimang. Dock hoppar det ibland grodor ur munnen på mig... Jobbar på det. What goes around comes around... Så sant. Man får det man ska ha.

2009-03-26 @ 01:33:21
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0