Things that makes u go mmm... =)

Jag har haft mycket mmm...-feeling i mitt liv den sista tiden..
Fastän jag inte alls gör vad jag borde så gör jag ändå vad jag faktiskt VILL göra, vilket får mig att må som en prinsessa, eller ännu bättre; som den gudinna jag faktiskt är!
Jag har börjat bejaka och njuta av livet på ett sätt som varit omöjligt för bara några månader sedan, men varför ska man inte unna sig det där lilla extra ibland?! Det som faktiskt sätter guldkant på tillvaron! Jag unnar mig det mesta och njuter i fulla drag och jag mår BRA!

Den här härliga mmm...-känslan poppar upp allt oftare hos mig nu och jag tror att det är för att jag har börjat bli mottaglig för den helt enkelt!
Det kan vara sånna enkla saker som att höra koltrasten sjunga i skymningen... Den första tussilagon i dikeskanten... Grannarna som börjar titta ut ur sina hus efter en lååång vinterdvala, säger hej och bjuder på kaffe i vårsolen... en puss på näsan från sonen som konstaterar att mamma har "gulliga prickar" (dvs fräknar)...

Det behöver inte vara så stora saker som får en att må bra egentligen, men det finns stora mmm...'s i mitt liv med och förutom mina älskade ungar så är det mina underbara vänner!! Jösses! Jag hade aldrig klarat mig utan dem!
Att veta att det alltid finns någon där som faktiskt VILL lyssna, som VILL berätta, som VILL dricka ett glas vin eller två när andan faller på, som VILL dela sin sista cigg med en, som VILL hjälpa mig en regning, blåsig kväll när bilen gått sönder, som kommer på två röda och fixar biffen (eller bilen i det här fallet... =)
Och jag tror det är det som är nyckeln till mmm...-känslan; att man känner att ens vänner faktisk VILL göra alla dessa små och stora saker för en i livet. Inte för att vara snälla och inte för att de måste, men för att de faktiskt VILL!!! De tycker om mig FÖR att jag är jag, inte TROTS att jag är jag! Och det är stort att ha kommit till den insikten!!

Att skriva alla dessa rader utan att ge cred åt den som sakta men säkert håller på att öppna mina sinnen vore helt galet så där för vill jag bara säga till söstra mi; Tack för att du kom in i mitt liv igen och tack för att du får mig att se på världen, men framför allt mig själv, men nya ögon!
Jag älskar dig!


Ha nu en riktigt härlig påsk, alla kvinnor, väninnor, älskarinnor och gudinnor och fortsätt sprida mmm...-feelings omkring er där ni går!

Mmmmmmmmm.... !


Kommentarer
Postat av: Honung

Aaaaaaah, c'est moi!!! glaaaaaaaaaaaaaaaad

2009-04-09 @ 05:54:53
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Lena Boström

Härliga underbara kämpande gudinna!! Må du få ett långt lyckligt liv! En riktigt glad påsk på dig! Kram! Lena

2009-04-09 @ 09:04:40
Postat av: M från nu

Mmmmmmmmm! Go girl!

2009-04-09 @ 22:54:40
Postat av: Maria Salierno

Det var ett underbart härligt inlägg och så sant, mmmmmmm kände jag när jag läste det : )

2009-04-09 @ 23:33:48
Postat av: Honung

Jag läser det här inlägget flera gånger och blir alldeles glad!

2009-04-14 @ 23:36:47
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0