Syskonkärlek och Positivt Tänkande

Jag har 2 syskon,en STOREbror & en lillasyster..... Jag älskar dom båda huuur mycket som helst..... Fast på olika vis.....Hm....

Det som känns ännu konstigare är att jag levt ihop med dom båda fast inte samtidigt, ibland känns det orättvist mot min lillasyster att bara jag fått träffat och levt ihop med våran bror och inte hon.....

Robban, min bror fick jag dela mitt liv med i nästan 7 år......
7 år kändes inte som en så jättelång tid nu helt plötsligt när jag skrev det hm.....aj va de gjorde ont helt plötsligt.....varför säger man att det gör ont i hjärtat när det är känslor inblandade? Då har jag hjärtat i magen i såfall....
Men om jag inte skulle ha mist min älskade hjälte till storebror så har jag nog inte haft min underbara lillasyster.....

De jag vill säga är alltså att av något "dåligt" kan de komma något bra =) De är värt att komma ihåg!!!!
Och positivt tänkande är ju de som får en att orka vidare, och det är just de där positiva tänkandet som tryter ibland, tyvärr.....men tro mig alla gudinnor, positivt tänkande när livet är svårt ÄR livets medicin, jag lovar.....
Jag behöver bara tänka, titta och beundra min älskade lillasyster när jag saknar min bror som mest så vet jag att hade inte Robban gått bort så hade inte Ida funnits till, och ett liv utan henne.....näe aldrig!

Robban körde lite omedveten psykologi på mig innan han dog tror jag.... Vi kollade alltid på Bröderna Lejonhjärta,och han förklarade 100 tals gånger att när man dör så är det bara skalet som kommer ner i jorden allt de andra kommer till Nangijala och Körsbärsdalen.....
Så jag vet att den dagen jag dör så ses vi igen, i Nangijala han sitter där å metar när jag kommer =)

Livet måste inte bestå av positivt tänkande MEN de hjälper oss en bra bit på vägen!!!!

Love you all Goddesses  / Nova-Johanna



 

Kommentarer
Postat av: Honung

Om någon vet vad det innebär med positivt tänkande när det är tufft, så är det du gumman! PUSS!

2009-04-02 @ 01:08:14
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Lillstrumpan

Har läst det här inlägget många gånger nu.. Får tårar i ögonen varje gång.. Älskar dig mest älskade syster.. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dig!! Love you<3

2009-07-06 @ 00:34:32
URL: http://whiteangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0