Dikt till min älskade syster

Till min älskade syster!


När jag var liten jag till en
böjan delade livet med
en bror
Han var snäll, under en riktig kämpe
må du tro

Han var en glad filur som när jag var dyster
Han muntrade upp sin
lilla syster

Han den modige
var
Som vågade visa att han inte orkade vara
kvar

Han mot det okända vågade
vandra
Vilket jag aldrig honom har
klandrat

I mitt hjärta värkte en stor sorg
& saknad
Jag undrade är det en mardröm
Snälla låt mig
Vakna

Men så en dag föddes en liten
tjej
En underbar tös som fick mig att
känna åh vad jag älskar
dig

Äntligen jag ej ensam
var
Nu önskade jag bara att få ha dig
Kvar

Du alltid varit min ögonsten
lilla vän
Vilket du säkert haft
på känn

Jag vet att du ibland tycker att
jag är för hård mot
dig
Men du är ju allt för
mig

Så snälla bli inte
dyster
Du är ju min enda
syster

Vi inga hemligheter har för
varandra
Bara för alla andra

Jag är stolt att jag har
en syster som du
Och de tror jag alla förstår
nu

För mig är du den finaste
systern i hela
världen

Så syrran lycka till på
färden

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpan

Blir lika rörd varje gång ja läser denna dikt! Jag kunde inte ha fått en finare student present!

2009-04-02 @ 01:28:08
Postat av: Erika

Nä nu blötte du ner mitt ansikte, gumman ...

2009-04-07 @ 10:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0